Олімпійський ефект: що залишилося Києву після фіналу ЛЧ-2018

18 липня 2018, 15:34
Спецпроект
 Минулий матч стане поштовхом для поліпшення іміджу України в світі

Минулий матч стане поштовхом для поліпшення іміджу України в світі

Бути містом-господарем фіналу UEFA Champions League — безцінно само собою і для місця проведення, і для країни в цілому. Для цього є чимало причин, від неймовірного сплеску емоцій і туристичного напливу, до економічних ефектів, які будуть впливати на сторону, що приймає, ще довго. Матч у столиці України приніс Кубок іспанському "Реалу", а які перемоги може записати на свій рахунок Київ?

Організація футбольного свята на "відмінно"

За даними опитування спонсора UEFA Champions League, компанії Mastercard, кожен шостий українець грає в футбол з дитинства. А кожен другий — впевнений, що футбол об'єднує друзів. І це підтвердило футбольне свято в українській столиці на UEFA Champions League Final Kyiv 2018.

Відео дня

"Відмінна організація фінальних матчів Ліги чемпіонів. Не треба забувати, що це — найбільша спортивна подія світового рівня, яку нелегко організувати. Не було жодної помилки. Спасибі за все", - сказав столичній владі президент УЄФА Александер Чеферін. Він додав, що якщо Київ впорався з подією такого масштабу, значить, впорається з будь-якою.

Організація матчу пройшла на найкращому рівні

Мер столиці Віталій Кличко визнав, що влада пережили чимало хвилювань, адже "подій подібного рівня в Києві, в Україні до цього не відбувалося". "Але ми доклали всіх зусиль, ретельно готувалися, і ми впоралися", - додав політик, і сам відомий своєю спортивною кар'єрою.

А Федерація футболу України (ФФУ) також зазначила, що організація матчу пройшла на найкращому рівні. Там також розповіли про популярність майданчика для фанатів на Хрещатику — "Фестивалю чемпіонів". За три дні його відвідали більше ста тисяч осіб. На ньому нон-стоп йшли матчі, грала музика, а фрістайлери показували майстерність трюків з м'ячем.

Красива інша Європа

Більшість іноземних уболівальників до Києва і України прибули вперше. Незважаючи на певні складності з рейсами і галас навколо захмарних цін на житло, в столицю приїхали і прилетіли десятки тисяч туристів. Британських фанатів "Ліверпуля" візуально було в рази більше, ніж іспанців. 40-річний мадридець Хосе приїхав разом з 10-річним сином. Він уже бував у Києві, який називає "дуже красивим", і зазначив, що з організацією вояжу дуже допомогли його українські друзі. "Мені дуже подобається атмосфера і місто. Але це зовсім інша Європа, до якої я звик", - говорить його син, який відвідує Україну в перший раз.

За даними Держприкордонслужби, в країну в'їхали в цілому близько 25 тисяч уболівальників. Основний потік, відзначають там, традиційно припав на аеропорти Києва, "Бориспіль" і "Жуляни". Але футбольні фани добиралися і через аеропорти Львова, Одеси, Харкова та Івано-Франківська, а також через пункти пропуску на кордоні з ЄС.

Судячи з соцмереж, вболівальники не втрачали час даремно. Одними з головних переваг Києва в розмовах вони називають красу міста і, звичайно, дешеве пиво. На більшості фото з фан-зон любителі футболу стоять якраз з кружками хмільного напою — погода сприяла бажанням випити чогось прохолодного. Пробували, звісно ж, і гордість української національної кухні — сало, вареники і борщ. А також традиційно популярну на Заході "котлету по-київськи". Чимало селфі зробили і біля архітектурних пам'яток столиці — церков і соборів, статуї Батьківщини-матері. Привернули увагу і новинки українського урбан-дизайну: десятки різних муралів.

"Олімпійський" ефект

Відійдемо від емоційного боку футболу в бік більш практичний. Успішне проведення країною великих спортивних заходів може значно прискорити економічний розвиток завдяки значним вкладенням в інфраструктуру і притоку доходів від туризму.

Київ серед іншого провів капітальний ремонт стадіону "Олімпійський". Він тривав чотири місяці, держава витратила на нього близько 100 мільйонів гривень. У міністерстві молоді та спорту хваляться тим, що всі роботи проходили відкрито через систему держзакупівель Prozorro. За ними стежили не тільки українські чиновники, а й представники УЄФА. Президент організації Александер Чеферін зазначив, що в Україні "всі дуже дружно і професійно підійшли до питання підготовки фіналу".

Наприклад, Ощадбанк і компанія Mastercard встановили мережу для прийому безготівкових оплат на НСК «Олімпійський». На 42 точках фудкорту верхнього і нижнього ярусів стадіону було встановлено 185 безконтактних POS-терміналів Ощадбанку. Першими оцінити переваги безготівкової оплати на головній спортивній арені країни змогли саме гості UEFA Champions League Final Kyiv 2018. Вболівальники легко розраховувалися за їжу і напої платіжними картками або пристроями з NFC-гаманцями.

Mastercard виступив куратором технічної частини реалізації проекту, ексклюзивним банком-еквайром проекту став Ощадбанк.

Потрібно відзначити і нововведення від столичної влади напередодні фіналу. У КМДА запустили нову програму для мандрівників Kyiv Pass. Це картка туриста, яка дає доступ протягом 24, 48 або 72 годин в максимум пам'яток міста, а також служить квитком для проїзду на громадському транспорті.

А в столичному метро, швидкісним трамваєм і фунікулері вже давно працює система безконтактних платежів — можна легко і швидко оплатити проїзд банківською картою

Футбол стає доступнішим

Варто очікувати і збільшення інтересу до спорту в цілому і футболу. Свою лепту в розвиток футбольної інфраструктури України вносить і Mastercard. В рамках Всеукраїнської соціальної ініціативи " Передай пас " компанія разом з партнерами відновлює 14 футбольних майданчиків в 12 українських містах: у Броварах (разом з ПриватБанк), Дніпрі ( iPay.ua ), Житомирі (ОТП Банк), Запоріжжі (Укргазбанк), Києві ( Mastercard), Львові (Ощадбанк), Одесі (А-Банк), Рівному (ТАСкомбанк), Харкові (Креді Агріколь Банк), Черкасах (Укрексімбанк), Чернівцях (Райффайзен Банк Аваль і Банк Південний — 2 майданчики) і Чернігові (Банк Схід і кредо Банк — 2 майданчики).

"Кожен другий українець бачить шлях до популяризації футболу в країні саме через відновлення спортивної інфраструктури, такими є висновки наших досліджень. Тому ми разом з партнерами зосереджуємо свої зусилля на відновленні майданчиків, які прослужать місцевим жителям не один рік і стануть місцем старту нових футбольних історій", - каже Наталя Байдала, директор з маркетингу Mastercard в Україні.

Якраз напередодні UEFA Champions League Final Kyiv 2018 у Києві на центральному бульварі Лесі Українки відкрили новий футбольний майданчик — перший у рамках проекту Mastercard "Передай пас". Його площа— 562,5 м2, вона оснащена за всіма міжнародними вимогами для гри в міні-футбол. Для майданчика замінили фундамент, поклали мультифункціональне гумове покриття, а також поставили нові огорожі і спортивне обладнання. 84% відсотка українців, згідно з опитуванням, впевнені, що такі кроки позитивно вплинуть на місцеву громаду, відзначають в Mastercard.

Шлях до популяризації футболу в країні саме через відновлення спортивної інфраструктури

Через кілька днів після Фіналу відкрилася друга майданчик проекту "Передай пас" — в Броварах, яку компанія оновила разом з ПриватБанком, за нею — майданчик в Рівному разом з ТАСкомбанк і готовий до дворового футболу майданчик у Черкасах, оновленням якого займався Укрексімбанк. Протягом літа закінчать і всі інші заплановані об'єкти. Незважаючи на гадану простоту, роботи чимало. Все починається з підготовки місця — старі огорожі і покриття демонтують, роблять основу для нового майданчика з щебеню та асфальту. Після — фундамент і покриття. Про безпеку і комфорт також подбають: нові майданчики отримають металеву огорожу висотою три метри. А за воротами, куди часто відлітає м'яч — і всі чотири. І, само собою, завезуть спортивне обладнання. Крім воріт для міні-футболу на майданчиках встановлять баскетбольні стійки.

"Мій шлях у великий футбол починався саме з майданчиків у дворах, де ми грали на них з друзями. Тому я вірю, що завдяки таким проектам, як "Передай пас" від Mastercard і партнерів, більше українців зможуть розділити мою любов до футболу", - каже амбасадор проекту, відомий український футболіст Олександр Шовковський.

І влада, і жителі Києва сподіваються, що минулий матч стане поштовхом для поліпшення іміджу України в світі. І, звичайно ж, чекають нових гостей. В УЄФА також задоволені прийомом українців. "Відмінний рівень безпеки, дуже гостинні доброзичливі люди, неймовірно красивий Київ! Я вас вітаю з цим успіхом!", - резюмував голова об'єднання Александер Чеферін.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X